Economieboeken voor aankomende en gevestigde mediaprofessionals
Kenmerkend voor beide boeken van Paul van der Cingel is de opzet met drie kernwoorden:
Helder
Geen economenjargon, maar klare taal.
Bruikbaar
Geschreven vanuit het perspectief van de journalist. Non-lineair van opzet, dus de lezer kan bij elk willekeurig hoofdstuk beginnen. Geënt op de Nederlandse actualiteit.
Betrouwbaar
Voetnoten verwijzen naar een keur aan primaire bronnen. Expliciete aandacht voor kwaliteit van economische bronnen.
Economie in het nieuws, over Nederlandse onderwerpen zoals gemeentefinanciën en sociale zekerheid.
Over de eerste druk:
"Goed dat er eindelijk een ander soort economieboek komt. Het boek is heel duidelijk gericht op journalisten en op direct praktisch gebruik."Peter Schrurs, oud-directeur VPRO
"Een goede inleiding voor toekomstige financieel journalisten."Remko Nods, redacteur Elsevier
Over de eerste druk:
"Een voortreffelijk boek op het snijvlak van economie, journalistiek en Europa."Danny de Paepe, senior beleidsmedewerker Europees Parlement
“Een goede zaak dat aanstaande journalisten krijgen aangereikt hoe het abstracte begrip globalisering rechtstreeks ingrijpt in het leven van hun toekomstige lezers.”Martin Visser, oud-correspondent Het Financieele Dagblad in Brussel, thans De Telegraaf.
“Door het inzichtelijk maken van de complexe internationale economie […] een aanrader voor zowel de student als de gevestigde journalist.”Centraal Bureau voor de Statistiek
Dit boek ontving een eervolle vermelding op bij de Persprijs van het Centraal Bureau voor de Statistiek in 2011 (foto).
